Staramy się, aby w SO! COFFEE każdy czuł się dobrze oraz mógł znaleźć coś dla siebie dlatego w ostatnich dniach w naszym centrum szkoleniowym odbyły się dwudniowe warsztaty z osobami niepełnosprawnymi.
Uczestniczyli w nich nasi bariści i manager z kawiarni w Factory Annopol w Warszawie, w której będziemy wdrażać udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, trenerzy, wybrani pracownicy biura oraz oczywiście nasi wspaniali nauczyciele, którzy mieli za zadanie przybliżyć nam świat ludzi niepełnosprawnych.
Dzień 1 upłynął nam pod znakiem warsztatów z języka migowego, które były świetną zabawą. Zrozumieliśmy, że nie trzeba używać słów, żeby się porozumieć. Warsztat z ociemniałym Sebastianem był refleksją nad tym jak niewiele wiemy o świecie ludzi niewidomych.
Dzień 2 poświeciliśmy językowi migowemu. Poznawaliśmy świat głuchych i uczyliśmy się porozumiewać z głuchymi w kontekście rzeczywistości kawiarnianej: powitanie, złożenie zamówienia przy kasie, rozliczenie paragonu, pożegnanie.
Czego chcieliśmy się nauczyć po tych dwóch dniach pełnych emocji?Między innymi jak obsłużyć osobę głuchą, która nie mówi i nie czyta po polsku czy osobę ociemniałą, która nie czyta języka Brajla.
Czego się nauczyliśmy?
Goście z dysfunkcjami oczekują jednego: żeby traktować ich tak, jakbyśmy sami chcieli być traktowani. I co istotne nie wystarczy tylko nauczyć się języka migowego, czy prowadzić osobę ociemniałą lub niewidomą do stolika.
Najważniejsze to empatia i zrozumienie potrzeb i oczekiwań innych.